Z-FUTURE
GenZ za karijere budućnosti
Projekt koji osnažuje mlade za odgovornu i sigurnu primjenu tehnologija, razvoj vještina te uspješan ulazak u industriju videoigara i digitalnu umjetnost, promovirajući inkluziju, kreativnost i sigurnost u digitalnom svijetu.
Više o projektu
Ukratko o projektu
GenZ za karijere budućnosti (Z-FUTURE) je projekt usmjeren na jačanje kapaciteta djece i mladih za razumijevanje i usvajanje odgovorne i sigurne primjene novih suvremenih informatičkih i komunikacijskih tehnologija, razvoja vještina u području tehničke kulture kao i usmjerenje i podršku za uspješan ulazak u industriju videoigara i digitalnu umjetnost, istovremeno promovirajući inkluziju, kreativnost, inovativnost, poduzetnost, a ponajviše odgovornost i sigurnost u digitalnom svijetu, iznimno važnim za zdravlje djece i mladih kad je riječ o njihovim online dimenzijama života.
Ciljevi projekta
Kroz različite metodologije (seriju edukativnih, interaktivnih i kreativnih aktivnosti te natjecanja) ostvaruju se postavljeni ciljevi:
- Osnažiti mlade za karijere u industriji videoigara i digitalnoj umjetnosti pružanjem praktičnih znanja i vještina.
- Promovirati inkluziju i raznolikost kroz umjetnost i tehnologiju te razvoj kreativnosti i kritičkog razmišljanja.
- Podići razinu informiranosti i znanja mladih o sigurnosti na internetu i poticanje odgovornog ponašanja online.
- Povezivanje mladih sa stručnjacima iz industrije video igara i pružanje mentorske podrške za razvoj njihovih karijera.
Aktivnosti
- siječanj 2025. - Predavanje u školi: "Što je Global Game Jam - kako u 48 sati napraviti igru"
- održano u 5 srednjih škola: Ekonomska škola Mije Mirkovića Rijeka, Privatna srednja škola Andrije Ljudevita Adamića, Prva sušačka hrvatska gimnazija u Rijeci, Građevinska tehnička škola u Rijeci, Srednja škola za elektrotehniku i računarstvo
- 24 - 26/1/2025 - Natjecanje "Global Game Jam Rijeka 2025" (timsko dvodnevno natjecanje u izradi igre ili koncepta igre uz mentorstvo stručnjaka)
- rekordan broj prijavljenih, njih 60, s 20 proizvedenih igara
- 11/2/2025 - Interaktivno predavanje za učenike o sigurnosti u online svijetu i videoigrama na engleskom jeziku
- održano u 3 srednje škole: Ekonomska škola Mije Mirkovića Rijeka, Privatna srednja škola Andrije Ljudevita Adamića, Prva sušačka hrvatska gimnazija u Rijeci
- travanj 2025. - Nagradni likovni natječaj "Dizajn lika - Inkluzivni superjunak videoigre"
- 30 - 31/5/2025 - Izložba radova likovnog natječaja "Dizajn lika - Inkluzivni superjunak videoigre” i dodjela nagrada pobjednicima
Projektni tim
Projektni tim čini Udruga 3. zmaj kao nositelj u partnerstvu sa srednjoškolskim obrazovnim ustanovama u Rijeci (Prva sušačka hrvatska gimnazija u Rijeci, Srednja ekonomska škola Mije Mirkovića u Rijeci, Privatna srednja škola Ljudevića Adamića), Udrugom za kreativne medije “RiCode”, marketinškom agencijom Rivira d.o.o. te Centrom tehničke kulture Rijeka. Ova suradnja omogućava integraciju različitih stručnosti i resursa, čime se povećava uspješnost svih aktivnosti. Udruga 3. zmaj kroz ovu mrežu partnerstava osigurava da se sve aktivnosti provode s maksimalnom učinkovitošću, kvalitetom i utjecajem na ciljanu skupinu mladih.
Trajanje projekta
14.11.2024. - 31.8.2025.
Projekt je financiran od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.
LIKOVNI NATJEČAJ ZA SREDNJE ŠKOLE
Dizajn lika - Inkluzivni superjunak videoigre

Udruga 3. zmaj i manifestacija Expo Gameri 2025 pozivaju sve srednjoškolce na sudjelovanje u likovnom natječaju Dizajn lika - Inkluzivni superjunak videoigre.
Cilj natječaja je potaknuti mlade kreativce na osmišljavanje originalnih i inkluzivnih likova za videoigre te nagraditi i izložiti najbolje.
Inkluzivnost u dizajnu znači da likovi mogu predstavljati različite identitete i zajednice – primjerice, osobe s invaliditetom, različite etničke pripadnosti, rodne i spolne identitete, različite fizičke osobine ili druge elemente koji promiču raznolikost i jednakost u gaming industriji.
Najbolji radovi bit će nagrađeni vrijednim nagradama i predstavljeni na izložbi tijekom Expo Gameri 2025.
Tko može sudjelovati?
Natječaj je otvoren za sve srednjoškolce u Hrvatskoj, bilo da sudjeluju pojedinačno ili u timovima do dva člana.
Kako pripremiti prijavu?
Sudionici trebaju osmisliti originalni lik za videoigru i prikazati ga u obliku Character Design Sheeta.
Character Design Sheet je prikaz crteža koji služi kao detaljna prezentacija jednog lika. Koristi se u industriji videoigara, animacije i stripova, a njegov je cilj da na jasan i pregledan način prikaže kako lik izgleda, kako se ponaša i kako se kreće. U prilogu natječaja nalazi se primjer izgleda Character Sheeta kojeg možete koristiti za smjernicu pripreme rada.
Sudionici mogu koristiti bilo koji umjetnički stil: polu-realistični, realistični, stilizirani, manga i drugi.
Lik mora biti u boji.
Rad mora biti u potpunosti originalan, što znači da
ne smije sadržavati ni jedan dio koji je preuzet iz tuđih radova, bilo u cjelosti ili djelomično. Osim toga, nužno je da rad uključuje sve tražene elemente kako bi se osigurala potpuna autentičnost i ispunjenost uvjeta natječaja.
U nastavku se nalaze svi elementi koje prijavljeni rad treba sadržavati. Prijave koje ne sadrže sve tražene dijelove neće se razmatrati.
- Glavni dizajn lika
Potrebno je nacrtati lik u neutralnom stavu, prikazan iz tri kuta: sprijeda, sa strane i straga. Ovo služi kako bi se jasno vidjelo kako lik izgleda iz svih perspektiva. Posebnu pažnju treba posvetiti proporcijama tijela i dosljednosti u prikazu. - Izrazi lica i emocije
Dizajn treba uključivati najmanje tri izraza lica koji prikazuju emocije koje lik najčešće koristi. Emocije trebaju biti pažljivo odabrane kako bi se što bolje prenijela osobnost lika. Cilj je da se kroz lice lika može iščitati kakav je on; veseo, hladan, proračunat, agresivan, stidljiv ili nešto drugo. - Akcijska poza ili scena
Nakon što je izrađen osnovni Character Sheet s prikazom iz više kuteva i emocijama, potrebno je napraviti završnu ilustraciju lika u pokretu. Ta ilustracija mora jasno prikazivati sposobnosti lika u akciji. Primjerice, ako lik može kontrolirati vatru i koristi je u borbi, to mora biti očito već na prvi pogled. Pozadina nije obavezna, fokus treba biti isključivo na liku i njegovoj akciji. - Minimalno dvije skice koje prikazuju proces izrade
Uz finalni dizajn, potrebno je priložiti najmanje dvije skice koje prikazuju razvoj ideje – to mogu biti rane verzije lika, alternativni dizajni, eksperimenti s oblikom tijela, odjećom ili drugim elementima. - Tekstualni opis lika
U kratkom pisanom opisu treba predstaviti pozadinu lika (tko je, odakle dolazi, njegova priča), njegovu osobnost, ulogu koju ima unutar igre te na koji način doprinosi inkluzivnosti.
Inkluzivnost se može odnositi na razne aspekte – fizičke karakteristike, identitet, kulturu, porijeklo, specifične sposobnosti i slično.
Kako bismo sudionicima olakšali pripremu prijave, priložen je prazni predložak (template) za Character Design Sheet. U njemu se nalazi prostor za umetanje glavnog dizajna lika (prikaz iz više kuteva), izraze lica s emocijama te kratki tekstualni opis.
Uz to je priložen i ispunjeni primjer s osnovnim, baznim likom, kako bi sudionici lakše razumjeli gdje i kako postaviti sve potrebne elemente.
Također, priložen je i prazni PNG predložak u odgovarajućim dimenzijama za finalnu ilustraciju u akcijskoj pozi, koji se može koristiti za završni crtež lika u pokretu. I ovdje je fokus isključivo na liku i njegovim sposobnostima, pozadina nije potrebna.
Napomena:
- Autor ili duo mogu prijaviti po 1 rad.
- Radovi mogu biti
digitalni ili ručno crtani (skenirani u visokoj rezoluciji).
- AI-generirani radovi nisu prihvatljivi kao konačni radovi. Sudionici su obvezni priložiti skice koje potvrđuju autentičnost procesa izrade dizajna lika.
AI se može koristiti samo kao inspiracija. U slučaju korištenja AI-a u finalnom radu, natjecatelji će biti diskvalificirani. - Radove i skice treba dostaviti u JPEG, PNG ili PDF formatu.
Nagrade
Žiri Udruge 3. zmaj odabrat će najbolje radove prema kriterijima kreativnosti, tehničke izvedbe i prikaza inkluzivnosti.
Najboljih 10 radova bit će izloženo na Expo Gameri 2025, a autori tih radova dobit će besplatnu vikend ulaznicu za manifestaciju.
Najbolja 3 rada će se također na Expo Gameri 2025 na službenoj dodjeli nagraditi nagradnim paketima:
1. mjesto
- Telemach 5G PRO telefon
- grafički tablet Huion Note X10
- Računalna periferija
- Fabriano blok
2. mjesto
- Telemach KidsWatch
- grafički tablet Huion Note X10
- Računalna periferija
- Fabriano blok
3. mjesto
- Telemach Buds
- grafički tablet Huion Note X10
- Računalna periferija
- Fabriano blok
Rok za predaju radova: 10.5.2025., isključivo putem prijavnice na ovoj stranici.
Autorska prava i obrada podataka:
- Sudionici potvrđuju da su radovi isključivo njihovo autorsko djelo i da nisu koristili AI za konačan rad.
- Za maloljetne sudionike, roditelj/skrbnik mora dati privolu za sudjelovanje i obradu osobnih podataka.
- Prijavom sudionici pristaju da njihov rad može biti javno prikazan i objavljen u promotivne svrhe natječaja.
- Osobni podaci prikupljaju se isključivo za potrebe natječaja te se čuvaju i obrađuju u tajnosti.